Vremena loših goriva su, nadamo se, iza nas i danas rijetko ko razmišlja o tome na kojoj benzinskoj pumpi puni rezervoar svog automobila. Ipak, nisu sva goriva ista.
Ona slabijeg kvaliteta uglavnom više štete automobilu, a sljedeći test, napravljen u SAD, otkriva koje komponente su naročito pogođenje korišćenjem manje kvalitetnog goriva.
Na Jutjub kanalu „Total Seal Piston Rings“ objavljen je video koji analizira razliku između standardnog goriva i najboljih goriva dostupnih na američkom tržištu. Kao i u Evropi, različite vrste goriva koji se prodaju u SAD moraju da se pridržavaju određenih standarda, odnosno moraju da imaju određenu količinu aditiva u benzinu.
Premium goriva, po pravilu, imaju još više aditiva od propisanog nivoa ali u SAD-u postoji još jedna kategorija benzina nazvana „Top Tier“ benzin. To je standard koji su utemeljili proizvođači automobila kako bi podstakli vozače da koriste još kvalitetnije gorivo.
Da bi gorivo dobilo oznaku „Top Tier“, mora da zadovolji niz uslova kada je riječ o aditivima, a ti uslovi su daleko iznad onih propisanih zakonom.
Proizvođači automobila poput BMW-a, Stellantisa, General Motorsa, Forda, Mercedes-Benza, Honde, Toyote i Volkswagena sponzorišu razvoj ovog benzina, piše Jutarnji list.
Američka automobilska asocijacija je sprovela nezavisnu studiju koja upoređuje „Top Tier“ benzin s gorivom koje jednostavno ispunjava minimalne američke standarde, i otkrila je da „Top Tier“ benzin ostavlja 19 puta manje naslaga na važnima djelovima motora kao što su injektori, ventili i klipovi tokom simulacije od 16.000 kilometara vožnje.
Akumulacija naslaga na tim komponentama na kraju dovodi do prekomjernog razređivanja ulja u motoru, što dovodi do većeg trošenja motora. Više naslaga takođe znači manja efiksnost i performanse, stoga je najbolje smanjiti ih što je više moguće.
U Evropi ne postoji takva striktna kategorizacija, ali mnogi proizvođači goriva se trude da naprave što kvalitetnija premium goriva koja bi trebalo da imaju isti efekat na motor automobila. Glavna razlika takvih goriva je takođe mnogo više aditiva od standardnog, običnog Eurosupera, prenosi RTCG.